Nasz zespół

Dyrektorka Soward Academy, prezeska Fundacji Soward Kolorowa Edukacja, ekspertka edukacji dwujęzycznej.  

Od zawsze po stronie nowoczesnej edukacji. Świadoma tego, że przestrzeń, w jakiej rozwija się dziecko, ma wpływ na jego przyszłość, otacza Sowardian ambitnymi, kreatywnymi, inspirującymi ideami. Z troską o najmniejszy detal tworzy przestrzeń, która rozwija i wzmacnia najlepsze strony osobowości najmłodszych. Wie, że właśnie tak kładzie się fundament pod życiowy sukces Sowardian i tak otwiera się przed nimi okno na świat nieograniczonych możliwości. 

Mija 10 lat, odkąd stworzyła Soward Academy.  – Od początku chciałam, żeby ta szkoła była inna niż wszystkie: dotyczyło to zarówno idei fix przedsięwzięcia, metod  nauczania, jak i wnętrza. Wszystko musiało być takie wyjątkowe, nasze. Sama zajęłam się więc ustaleniem tego, czego i jak będziemy uczyć oraz… wystrojem szkoły. Chcieliśmy stworzyć miejsce, do którego dzieci będą chciały chodzić! Dziś z dumą mogę powiedzieć, że nam się udało. 

 

Prywatnie mama dwóch córek i babcia Karola. Fascynuje ją joga i jej harmonijny związek z naturą. 

mgr Dorota Wosińska

Założyciel i Dyrektor

Doktor nauk humanistycznych,
specjalność psychopedagogika twórczości, kształcenie kreatywnych postaw u nauczycieli języka angielskiego. Specjalista w zakresie kształcenia nauczycieli
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Akademia Soward to moje dziecko
i spełnienie moich marzeń zawodowych. W tym miejscu zebrałam całe
swoje ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem
zespołami i usługami z zakresu szkolnictwa w środowisku krajowym
i międzynarodowym, które zdobywałem jako prorektor i rektor jednej z uczelni w Częstochowie.

Contacts:

dr Cezary Wosiński

Założyciel i Dyrektor

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Przemysław Lenard

o historii ciekawie i bez tajemnic

Wicedyrektor Soward Academy. Odpowiedzialna za #SowardKadrę i jej rozwój. Na co dzień dba o szkolną dokumentację i prawidłową realizację podstawy programowej. Pani wicedyrektor znana jest tylko nie tylko nauczycielom Soward Academy, ale także i Sowardianom. To ona dba o wsparcie psychologiczno – pedagogiczne naszych uczniów.

Prywatnie  mama razy dwa, fanka podróży, czytania książek i szeroko pojętego rękodzieła. Jej największą pasją są jednak góry. Czy wiecie, że nasz wicedyrektor zdobyła Koronę Gór Polski, czyli 28 najwyższych szczytów naszego kraju oraz Koronę Beskidów Polskich,  czyli 9 najwyższych szczytów w paśmie Beskidów Polski? W planie jest zdobycie Diademu Gór Polski czyli 80 szczytów rozsianych w różnych pasmach górskich w Polsce, z czego blisko połowę już zdobyli.

mgr Aleksandra Łebek-Jurgielewicz

Wicedyrektor

Ekspertka edukacji wczesnoszkolnej. Kopalnia pomysłów. Uosobienie kreatywności. Niestrudzona poszukiwaczka nowych edupomysłów i eduinspiracji. Raz po raz udowadnia, że nauka może być lekka, łatwa, przyjemna i efektywna. Wychowawczyni wielu finalistów i laureatów konkursów przedmiotowych. Autorka wielu nieszablonowych konceptów edukacyjnych. W Soward Academy doskonale odnajduje się także w roli fotoreportera.

Jest fanką natury i wszystkiego, co naturalne. Pewna, że przyroda zwyczajnie czyni ludzi lepszymi i bardziej pomocnymi, często sięga po nią tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym. 

mgr Justyna Zawadzka – Kopka

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Świat liczb nie ma przed nią tajemnic. To ona sprawia, że matematykę da się lubić… do potęgi! Jak to się stało, że dziś uczy  właśnie tego przedmiotu w Soward Academy?

– Będąc uczennicą, bardzo lubiłam matematykę oraz moją nauczycielkę i sobie pomyślałam, że gdybym została nauczycielem, to chciałabym być właśnie taką „panią od matematyki”. No i zostałam. Nie wiem, czy taką lubianą, ale się staram – opowiada Pani Andżelika. Przedmiot, którego uczy, nie należy do łatwych. Sprawić, żeby np. młodzi humaniści polubili wykresy i ułamki, to naprawdę sztuka. Aby mogło się to udać, sięga po niebanalne rozwiązania: gry matematyczne, wyścig rzędów, domino matematyczne, kółko-krzyżyk, kodowanie, kody QR, stacje zadaniowe, „Burza mózgów”, praca w grupie, kreatywna matematyka – haft matematyczny, origami matematyczne, tangramy, gry matematyczne on-line… to tylko część metod, z których Pani Andżelika korzysta, by przedmiotowe zawiłości nie wydawały się takie straszne.

Prywatnie szczęśliwa mężatka i mama dwóch córek. To z najbliższymi gra w plaszówki, podróżuje i …kibicuje! Tak, tak! Nasza pani od matematyki to zagorzała fanka piłki nożnej, siatkówki i lekkoatletyki. 

mgr Andżelika Najda

Nauczycielka matematyki

Dyrektor biura fundacji. Sowardiański pan od kultury.

Filolog, trochę dziennikarz, trochę belfer, trochę autor scenariuszy i koncertów (dla dzieci i tych starszych), trochę menadżer w branży kulturalnej.

Od 1995 roku związany z Teatrem im. Adama Mickiewicza. Początkowo jako kierownik literacki, później literacki i promocyjny, jeszcze później – zastępca dyrektora. Od 2006 roku do 31 sierpnia 2022 roku jako dyrektor w ogóle.

Napisał pięć bajek (w sumie autorskich, choć pomysły do niektórych „ukradł” braciom Grimmom lub takiemu na przykład Perzyńskiemu) i zrealizował kilkanaście koncertów poetycko-muzycznych. Z ćwierćwiecza bytności w teatrze najbardziej ceni sobie współpracę z Henrykiem Talarem, Markiem Perepeczko i Piotrem Machalicą oraz to, że los pozwolił mu, choćby na moment, zetknąć się z prawdziwymi magami sceny: Adamem Hanuszkiewiczem, Adamem Kilianem, Krystyną Jandą, Ignacym Gogolewskim, Laco Adamikiem i wieloma, wieloma innymi.

Od lipca 2023 roku związany z Fundacją Soward – Kolorowa Edukacja.

Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec dwójki (już całkiem dużych) dzieci oraz niemniej szczęśliwy i dumny dziadek Zosi, Stasia i Hani.

Jak ma chwilę, wymyśla sobie prace polowe na niewielkim kawałku jurajskiej ziemi pod lasem oraz sporo jeździ na rowerze (choć z wiekiem wolałby, aby Jura była nieco bardziej płaska).             

mgr Robert Dorosławski

Dyrektor biura fundacji

Cordelia Nichols is the Chair and Professor of Jurisprudence at the University of Estudiar and a Professorial Fellow at University College. Before that she was a professor of philosophy at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey in the United States. She has held visiting positions at the University of California, Los Angeles philosophy department and at the University of Chicago Law School. 

Contacts:

mgr Agnieszka Łukasz

Zarządzanie ma opanowane na 100%

Luke Robertson is an intellectual historian specializing in twentieth-century Europe. He earned his BA in Mathematics and History at the University of Cambridge, and his PhD at Harvard University. Before coming to Estudiar, he taught for a decade at Drew University. Baring has held fellowships from the National Endowment of the Humanities, the ACLS, and the John Simon Guggenheim Foundation. At Estudiar he holds a joint appointment with the University Center for Human Values.

Contacts:

mgr Zofia Sobalska

Kierownik Zespołu EW

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Anna Strzelecka

Pedagog, promotorka zdrowia, oligofrenopedagog

Cordelia Nichols is the Chair and Professor of Jurisprudence at the University of Estudiar and a Professorial Fellow at University College. Before that she was a professor of philosophy at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey in the United States. She has held visiting positions at the University of California, Los Angeles philosophy department and at the University of Chicago Law School. 

Contacts:

Tatiana Huras

kierownik Sowardiańskiego sekretariatu

Luke Robertson is an intellectual historian specializing in twentieth-century Europe. He earned his BA in Mathematics and History at the University of Cambridge, and his PhD at Harvard University. Before coming to Estudiar, he taught for a decade at Drew University. Baring has held fellowships from the National Endowment of the Humanities, the ACLS, and the John Simon Guggenheim Foundation. At Estudiar he holds a joint appointment with the University Center for Human Values.

Contacts:

mgr Ewa Kasprzyk

Zaraża swoich uczniów pasją do nauki języka angielskiego

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Magdalena Niezgoda

Nauczycielka informatyki

Cordelia Nichols is the Chair and Professor of Jurisprudence at the University of Estudiar and a Professorial Fellow at University College. Before that she was a professor of philosophy at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey in the United States. She has held visiting positions at the University of California, Los Angeles philosophy department and at the University of Chicago Law School. 

Contacts:

mgr Tomasz Gorzkowski

Nauczyciel informatyki

Luke Robertson is an intellectual historian specializing in twentieth-century Europe. He earned his BA in Mathematics and History at the University of Cambridge, and his PhD at Harvard University. Before coming to Estudiar, he taught for a decade at Drew University. Baring has held fellowships from the National Endowment of the Humanities, the ACLS, and the John Simon Guggenheim Foundation. At Estudiar he holds a joint appointment with the University Center for Human Values.

Contacts:

mgr Wanda Matusiak

Dla niej matematyka nie ma żadnych tajemnic!

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Izabela Główczyńska

Sowardianie Młodsi dzięki niej poznają i angielski, i hiszpański

Cordelia Nichols is the Chair and Professor of Jurisprudence at the University of Estudiar and a Professorial Fellow at University College. Before that she was a professor of philosophy at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey in the United States. She has held visiting positions at the University of California, Los Angeles philosophy department and at the University of Chicago Law School. 

Contacts:

mgr Katarzyna Zawada

Z nią język obcy wcale nie taki obcy!

Luke Robertson is an intellectual historian specializing in twentieth-century Europe. He earned his BA in Mathematics and History at the University of Cambridge, and his PhD at Harvard University. Before coming to Estudiar, he taught for a decade at Drew University. Baring has held fellowships from the National Endowment of the Humanities, the ACLS, and the John Simon Guggenheim Foundation. At Estudiar he holds a joint appointment with the University Center for Human Values.

Contacts:

Mgr Agnieszka Matyjaszek

Zawsze pomoże

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Jacek Chowaniec

pomaga zapanować nad ciałem i piłką: tenisową i nożną

Cordelia Nichols is the Chair and Professor of Jurisprudence at the University of Estudiar and a Professorial Fellow at University College. Before that she was a professor of philosophy at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey in the United States. She has held visiting positions at the University of California, Los Angeles philosophy department and at the University of Chicago Law School. 

Contacts:

mgr Katarzyna Zwolska-Płusa

Wysoko ceni sobie fantazję, elastyczność poznawczą i ciekawość drugiego człowieka

Luke Robertson is an intellectual historian specializing in twentieth-century Europe. He earned his BA in Mathematics and History at the University of Cambridge, and his PhD at Harvard University. Before coming to Estudiar, he taught for a decade at Drew University. Baring has held fellowships from the National Endowment of the Humanities, the ACLS, and the John Simon Guggenheim Foundation. At Estudiar he holds a joint appointment with the University Center for Human Values.

Contacts:

mgr Marta Kiepura

dzięki niej każdy Sowardianin ma swój mały muzyczny świat

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Małgorzata Zagórska

pełna kultura fizyczna

Cordelia Nichols is the Chair and Professor of Jurisprudence at the University of Estudiar and a Professorial Fellow at University College. Before that she was a professor of philosophy at Rutgers University, New Brunswick, New Jersey in the United States. She has held visiting positions at the University of California, Los Angeles philosophy department and at the University of Chicago Law School. 

Contacts:

mgr Magdalena Lara-Raszewska

Nauczycielka języka polskiego

Luke Robertson is an intellectual historian specializing in twentieth-century Europe. He earned his BA in Mathematics and History at the University of Cambridge, and his PhD at Harvard University. Before coming to Estudiar, he taught for a decade at Drew University. Baring has held fellowships from the National Endowment of the Humanities, the ACLS, and the John Simon Guggenheim Foundation. At Estudiar he holds a joint appointment with the University Center for Human Values.

Contacts:

mgr Marta Kiepura

dzięki niej każdy Sowardianin ma swój mały muzyczny świat

Wicedyrektor Soward Academy, nasz pan od historii, tutor, instruktor w stopniu przewodnika, związany jest z ZHP, wielki przyjaciel dzieci i młodzieży. 

Historia zawsze była obecna w jego życiu od zawsze. W rodzinie pielęgnowano tradycję i przeszłość. – Lubię historię, lubię dzieci, to najlepszym tego połączeniem było zostanie nauczycielem historii. 

Największa satysfakcja? – Sukcesy uczniów i to, że widzę, że moja praca do nich trafia. I to jak! Przemysław Lenart wychował już 13 laureatów konkursów przedmiotowych. Na tym polu powodów do dumy dostarczyła mu również córka Kalina, zwyciężczyni olimpiady, świetna historyczka, która w niektórych tematach potrafi wiedzą przebić własnego tatę.

Z Soward Academy związany od blisko dekady. Lata temu zadał sobie pytanie dotyczące tego, co chciałby w życiu robić. – Stwierdziłem, że chcę uczyć dzieci. Jestem szczęśliwym człowiekiem, bo robię to, co lubię.

Prywatnie jest mężem pani Ewy, tatą Kaliny, Antka i Ksawerego.

mgr Małgorzata Zagórska

pełna kultura fizyczna

Świat liczb nie ma przed nią tajemnic. To ona sprawia, że matematykę da się lubić… do potęgi! Jak to się stało, że dziś uczy  właśnie tego przedmiotu w Soward Academy?

– Będąc uczennicą, bardzo lubiłam matematykę oraz moją nauczycielkę i sobie pomyślałam, że gdybym została nauczycielem, to chciałabym być właśnie taką „panią od matematyki”. No i zostałam. Nie wiem, czy taką lubianą, ale się staram – opowiada Pani Andżelika. Przedmiot, którego uczy, nie należy do łatwych. Sprawić, żeby np. młodzi humaniści polubili wykresy i ułamki, to naprawdę sztuka. Aby mogło się to udać, sięga po niebanalne rozwiązania: gry matematyczne, wyścig rzędów, domino matematyczne, kółko-krzyżyk, kodowanie, kody QR, stacje zadaniowe, „Burza mózgów”, praca w grupie, kreatywna matematyka – haft matematyczny, origami matematyczne, tangramy, gry matematyczne on-line… to tylko część metod, z których Pani Andżelika korzysta, by przedmiotowe zawiłości nie wydawały się takie straszne.

Prywatnie szczęśliwa mężatka i mama dwóch córek. To z najbliższymi gra w plaszówki, podróżuje i …kibicuje! Tak, tak! Nasza pani od matematyki to zagorzała fanka piłki nożnej, siatkówki i lekkoatletyki. 

mgr Kinga Boral

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Dyrektor biura fundacji. Sowardiański pan od kultury.

Filolog, trochę dziennikarz, trochę belfer, trochę autor scenariuszy i koncertów (dla dzieci i tych starszych), trochę menadżer w branży kulturalnej.

Od 1995 roku związany z Teatrem im. Adama Mickiewicza. Początkowo jako kierownik literacki, później literacki i promocyjny, jeszcze później – zastępca dyrektora. Od 2006 roku do 31 sierpnia 2022 roku jako dyrektor w ogóle.

Napisał pięć bajek (w sumie autorskich, choć pomysły do niektórych „ukradł” braciom Grimmom lub takiemu na przykład Perzyńskiemu) i zrealizował kilkanaście koncertów poetycko-muzycznych. Z ćwierćwiecza bytności w teatrze najbardziej ceni sobie współpracę z Henrykiem Talarem, Markiem Perepeczko i Piotrem Machalicą oraz to, że los pozwolił mu, choćby na moment, zetknąć się z prawdziwymi magami sceny: Adamem Hanuszkiewiczem, Adamem Kilianem, Krystyną Jandą, Ignacym Gogolewskim, Laco Adamikiem i wieloma, wieloma innymi.

Od lipca 2023 roku związany z Fundacją Soward – Kolorowa Edukacja.

Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec dwójki (już całkiem dużych) dzieci oraz niemniej szczęśliwy i dumny dziadek Zosi, Stasia i Hani.

Jak ma chwilę, wymyśla sobie prace polowe na niewielkim kawałku jurajskiej ziemi pod lasem oraz sporo jeździ na rowerze (choć z wiekiem wolałby, aby Jura była nieco bardziej płaska).             

mgr Sylwia Nowak

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Jeśli macie Państwo jakieś pytania to prosimy o kontakt